Evelina & Nicoles mamma

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Sko-shopping ;)

Av Sara - 23 juni 2009 23:33

Har varit i Falun med Nicole idag och fått hörapparaten som hon ska ha nu i en massa år framöver.


Den sitter på ett diadem som ska sitta emot bakom örat mot skallbenet och på så sätt kommer hon att höra fast hörselgången är stängd.


Nicole är så duktig så det kommer nog gå jättejättebra bara hon vänjer sig vid att ha hörapp på sig. 


Idag när vi provade den så blev hon alldeles ställd och lite rädd så måste prova jättekorta stunder till att börja med. 


När vi ändå va i Falun så passade vi på att köpa nya sandaler till Nicole. 

Vi hittade ett par riktigt rejäla, söta små lila sandaler åt henne. :) 


Idag har vi lyxat till det med glass, honungsmelon och jordgubbar ;) 


Jag och Mr D har grillat lite också efter att tjejorna somnade. Jättegott! 


Sen har jag tillbringat hela kvällen med att packa och tvättat gardiner. 


Tänka sig vad mycket grejer vi har överallt! Ändå har jag ju kört iväg en massa grejer till tippen. Det får bli en till vända dit när jag fått hit Roberts bil som jag ska låna över helgen. 


Igår fick jag min bok Lipstick Jungle och började läsa lite i den igår, det är så skönt med en bra bok att slappna av till för att skingra tankarna lite. 


Är lite mycket att tänka på nu när vi är mitt uppe i flytt och Nicole fått hörapparat och vi snart ska åka till Alanya. 


Är lite orolig för att det blir för varmt åt tjejerna men enligt bvc så var det värre för Nicole än för Evelina eftersom jag ammar Evelina. 


Men får hålla oss inomhus eller i skuggan dom varmaste timmarna på dagen, bada och badda med fuktig handduk och se till att dricka ordentligt så ska det nog gå bra :)


Samma dag som vi kommer hem från Turkiet så blir Evelina 4 månader! Helt ofattbart! 


När vi kommer hem ska jag försöka trappa ner på amningen och kanske delvis gå över på ersättning åt snuttan. 


Men vi får se, det är ju så mysigt att amma så jag vill ju egentligen inte sluta, men det vore så skönt om Mr D kan ta hand om Evelina en hel dag så att jag kan få ge Nicole 100% uppmärksamhet igen för det skulle hon verkligen behöva även om de nu bara är för en dag.


Nej nu ska jag läsa ett kapitel i boken och sen "snoppa" lite mer jordgubbar tills Mr D kommer hem :) 

"Snoppa" snacka om fult ord haha


Sen blir det sova av! 

Natti natti

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 21 december 2009 16:22

.. önska alla mina älskade vänner, min älskade familj, mina nära och kära och alla underbara människor En Riktigt God Jul !      ...

Av Sara - 4 november 2009 19:10

I morse kom det ett par snöflingor och lika nu på kvällen.   Jag hoppas det blir en fin vinter med mycket snö, för förra vintern gick förbi mig kändes de som.   Men i år ska jag ta igen en massa lek ute i snön med barnen :)   Evelina har ...

Av Sara - 27 oktober 2009 20:57

...varit på en skön långpromenad.   Nu blir det Desperate housewives och Brothers & sisters.   Sen sova :D ...

Av Sara - 19 oktober 2009 10:54

Var nyss ut och hämta posten och Nicole hade fått brev från ögonmottagningen på borlänge sjukhus och när jag öppnade och börja läsa så vart jag så glad!! :)     Nicole kommer inte att behöva glasögon!! :D :D :D :D :D   Äntligen nåt som går he...

Av Sara - 11 oktober 2009 20:04

Söndag kväll och barnen sover :)   Jag ska kika på film om en liten stund men ska först äta lite goda köttbullar och makaroner :)   Har tagit hand om all tvätt och disk och städning redan så ikväll blir de bara att slappa i soffan :P   Ho...

Presentation

Välkommen till Saras sida!

Här kan ni följa mig och mina älskade små-tjejor i vår enkla, underbara vardag. :)

Småbarnsåren är bara för ljuvliga :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna ett fotspår :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards