Evelina & Nicoles mamma

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

En helg senare!

Av Sara - 18 augusti 2009 10:26

Var som sagt och jobbade i fredags och tjänade in ungefär en föräldradag :)


Evelina fick va hemma hos mamma under tiden i alla fall och det gick bra fast hon inte ville ta flaskan. :)


När vi vaknade på lördag morgon kom vi på att vi ville hitta på nånting och funderade på leksands sommarland men bestämde oss för att åka till furuvik istället. 


Vi kom aldrig ner i furuviksparken utan åkte till Staffan och Erica och hälsade på istället och sov kvar över natten. Vi spelade lite buzz och drack lite vin och grillade lite efter att barnen somnat :) 


I lördags fick jag Evelina att ta flaskan så nu håller jag på att övar in henne på att delamma. 


Och hon är mycket mer nöjd nu när hon får flaskan :) 

Än så länge har jag inte märkt av att hon fått mer ont i magen heller så jag hoppas att det inte kommer efter. 


I söndags åkte vi hem från gävle och det va riktigt skönt att komma hem, för det tar verkligen på krafterna bara att sova borta en natt med barnen. 


Vilket projekt det är att få med allting och packa bilen och sen packa upp allting för att sedan packa ner allting och att få dom att sova när vi inte är hemma är inte heller det enklaste. 


Men det är ändå skönt att komma hemifrån lite :) 


Igår städade jag hela huset och fixade med tvätt och disk och sen passade jag på att baka en blåbärspaj och medans den stog i ugnen så passade jag på att träna lite :) 


Skulle ta en vilodag men det blev fyra vilodagar så det va skönt att komma igång igen igår :) 


När ja tränat klart var pajen klar och jag tog en dusch och mös sen ner i soffan för en stund och smaskade på min paj som vart alldeles utsökt god:)


Sen ringde jag och pratade med Jessica tills batterierna tog slut :) och det var nog tur det för annars hade jag väl aldrig kommit i säng :)


Inatt har jag sovit som en stock, Nicole sov hela natten och Evelina sov tills 5 i morse  och resten av natten fick hon sova bredvid mig :)


Vid 8 i morse kom en snubbe från tenanders rör och kikade och imorn ska vi få en offert till över bergvärmen. 


Nu är nicole på dagis och jag och Evelina myser förfullt :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 21 december 2009 16:22

.. önska alla mina älskade vänner, min älskade familj, mina nära och kära och alla underbara människor En Riktigt God Jul !      ...

Av Sara - 4 november 2009 19:10

I morse kom det ett par snöflingor och lika nu på kvällen.   Jag hoppas det blir en fin vinter med mycket snö, för förra vintern gick förbi mig kändes de som.   Men i år ska jag ta igen en massa lek ute i snön med barnen :)   Evelina har ...

Av Sara - 27 oktober 2009 20:57

...varit på en skön långpromenad.   Nu blir det Desperate housewives och Brothers & sisters.   Sen sova :D ...

Av Sara - 19 oktober 2009 10:54

Var nyss ut och hämta posten och Nicole hade fått brev från ögonmottagningen på borlänge sjukhus och när jag öppnade och börja läsa så vart jag så glad!! :)     Nicole kommer inte att behöva glasögon!! :D :D :D :D :D   Äntligen nåt som går he...

Av Sara - 11 oktober 2009 20:04

Söndag kväll och barnen sover :)   Jag ska kika på film om en liten stund men ska först äta lite goda köttbullar och makaroner :)   Har tagit hand om all tvätt och disk och städning redan så ikväll blir de bara att slappa i soffan :P   Ho...

Presentation

Välkommen till Saras sida!

Här kan ni följa mig och mina älskade små-tjejor i vår enkla, underbara vardag. :)

Småbarnsåren är bara för ljuvliga :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna ett fotspår :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards