Evelina & Nicoles mamma

Alla inlägg under september 2009

Av Sara - 29 september 2009 13:10

Måste erkänna att jag börjat med en dålig vana, något som jag aldrig trodde jag skulle börja med, faktiskt.


Men tröttheten tog över. Vet inte vad det är som gör att jag är så extremt trött numera, om det är en blandning av sömnlösa nätter som småbarnsmamma, eller om det beror på höstens mörker.


Hur som helst, jag är ju helt orkeslös.


Så härom dagen tvingade jag i mig själv en kopp kaffe.


Riktigt äckligt men det funkar ju verkligen och jag känner mig mycket mer pigg.


egentligen borde jag kanske ha börjat dricka kaffe tidigare ?


Ja hur som helst ska jag ta mig en kopp innan ja ska hämta hem Nicole från dagis Flört



Av Sara - 28 september 2009 10:19

På Nicole i ungefär samma ålder :D


                     

Av Sara - 28 september 2009 10:17

Evelina :D

           

Av Sara - 22 september 2009 09:32

Har relativt nyss lämnat Nicole på dagis och har precis lagt Evelina att sova middag så medans jag väntar på att hon somnar så passar jag på att lämna lite fotspår här :)


Ska snart hoppa in i duschen och sen är det väl städning som står på schemat antar jag.


Blir ingen lyxlunchlagning idag som de blev igår heller, för jag har kvar av gårdagens lunch som bestod av en älg- och kantarellgryta.. Med äppelpaj till efterrätt :P Mmmmmm! Så idag blir det gott med lunch :D


Det är ju så tråkigt med matlagning när man har brist på inspiration.


Lika när man har brist på pengar.. puh.. återkommande problem också.


Tänk om jag skulle vinna 50 000kr / månaden i 50 år :P

Då skulle jag kunna spara hur mycket pengar som helst, tänk på 5 månader skulle jag kunna köpa en bil för 250 000 kr, på två år skulle jag hinna betala av huslånet helt och hållet :D

Jag skulle kunna resa runt med min älskade familj och se världen, och jag skulle kunna vara hemma mamma hur länge jag vill :P


Haha ja, jag vet att ja inte kommer vinna men man får ju leka med tanken ;)


Nej nu är det duschen som kallar :P  

Sötgurkan :D



Av Sara - 18 september 2009 16:42

Är hon inte bara för söt? :D


När hon fyller 3 ska hon nog få en egen :)



   

Av Sara - 18 september 2009 16:29

Har varit seg och trött hela dagen idag.


Har hemskt ont i magen också, jävla mensvärk. :(


Barnen är hos farmor och leker så att jag hinner vila lite. Mr D är på hockey och han dyker väl upp inatt nån gång.


Måste till apoteket och hämta ut min medicin innan ja hämtar hem tjejorna men tills dess ska jag inte göra nånting.


Känner mig verkligen inte på topp å det är så sjukt tråkigt att ha ont.


Ikväll blir det att mysa lite med en film en cola och lite "gott gott" efter att barnen somnat :)


Mr D hämtade in ved och fixade innan han åkte iväg så slipper fixa med det ikväll iaf :)


Hoppas värken gett med sig tills imorn för då ska hela familjen iväg och gratta Rickard :D


Nej nu kommer min gungställning som jag köpt till barnen av grannen för 100 spänn ;)


Vad glad Nicole kommer bli när hon kommer hem och får syn på gungställningen :D

Av Sara - 17 september 2009 11:27


Nicole springer runt och letar efter pappa som är på jobbet. :)


 

Hjälper pappa att klippa gräset. Jätteduktig! :P


 

Evelina :)


 

Evelina myser i vagnen en kylig höstmorgon :) 

Av Sara - 17 september 2009 11:18

Lite bilder från våran barnlediga helg i Göteborg då vi firade pappas och Daniels födelsedagar.Skrattande


 

Jag


 

Robert


 

Rickard och Ida


 

Pappa och Robert 

 

Robert och Daniel

Presentation

Välkommen till Saras sida!

Här kan ni följa mig och mina älskade små-tjejor i vår enkla, underbara vardag. :)

Småbarnsåren är bara för ljuvliga :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Lämna gärna ett fotspår :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards